2020 har vært året da marginer og bevegelser har gitt store utslag, og hvor analyseverktøyene plutselig står i sentrum.

I dette webinaret med Sveinung Rindal fra The Orchard ser vi på hvilke verktøy man har tilgang til, og hvordan man forstår den. Hva er mest underholdning og følelser, og hva utgjør en forskjell for selskapets/artistens inntekter?

Dataanalyse er i ferd med å revolusjonere hverdagen i musikkbransjen, men kan man bruke dataene til å planlegge slipp? Ikke minst, hvordan påvirke dataene når PR-mulighetene virker å ha forduftet?

Velkommen til et webinar som forhåpentligvis gir noen svar slik at du står bedre rustet.

For deltagelse på webinar, med mulighet for interaksjon med Sveinung – bruk denne lenke for påmelding

 

Webinaret vil bli streamet åpent for alle på facebook.

Om Sveinung Rindal og The Orchard:

Sveinung Rindal stod bak platedisken allerede i 1991, og via Platekompaniet og fysisk distribusjon på Musikkoperatørene endte han opp i midt i den digitale revolusjonen med lansering av strømmetjenestene WiMP (2010) og TIDAL (2014) som leder for det redaksjonelle innholdet både lokalt og globalt. De siste årene har han ledet The Orchards norske kontor med ansvar for ti ansatte og hundrevis av nordiske plateselskaper. The Orchard er en markedsledende distributør for uavhengige plateselskaper med kontorer i over 40 markeder rundt omkring i verden.

Om Gi ut musikk

Serien “Gi ut musikk” er for alle som gir ut musikk; DIY artister, management med labeldrift, kollektiver og plateselskap. Flere deler av serien, med caser og ulike innfallsvinkler til musikkslipp, vil bli offentliggjort utover vinteren.

Arrangører er FONO, GramArt, The Orchard sammen med musikkontorene i Norge: Brak, MØST, STAR, RYK, ØKS, Tempo og SØRF.