Release Planning / Music Marketing

Hvordan planlegge og få synlighet for din utgivelse i digitale flater?

Hvordan lage en god release-plan for utgivelsene dine? Når bør du begynne med planleggingen og hvilke elementer bør være med i planen? Hvordan markedsføre produktene dine via digitale kanaler? Hvilke redskaper og rammeverk bør være på plass før slipper et nytt produkt? Hvordan øke synligheten for produktene dine i musikktjenestene?

Kursholderne Mona Fimreite og Jarle Savio vil i løpet av kurset besvare disse spørsmålene, slik at du står bedre rustet til din neste utgivelse. Det vil også bli anledning for å stille spørsmål underveis.

For å få utnytte av kurset bør du ha planer om en kommersiell utgivelse i løpet av neste år.

Om kursholderne

Mona Fimreite er ansatt som digital marketing specialist i Phonofile og jobber som rådgiver for Phonofiles 1 200 plateselskaper. Mona er utdannet som dataingeniør og har jobbet med online marketing og music marketing i de 10 siste årene (iProspect, TV2 og Sony Music).

Jarle Savio jobber med strategisk planlegging i Phonofile, dvs at han er sparringspartner og rådgiver i planleggingsfasen for plateselskaper og artister. Jarle har kulturutdannelse fra Bø i Telemark, og har tidligere vært konsertarrangør, bookingagent, sjef for by:Larm Live, new media manager og A&R manager i EMI Music.

Kurset arrangeres av Phonofile og GramArt.

Ved fulltegnet kurs kan man sette seg på venteliste ved å sende en e-post til gramart@gramart.no. Vi tar kontakt dersom det skulle bli ledig plass.