Agnete T. Pedersen

Hvordan kan du ta bedre kontroll over din digitale tilstedeværelse? Hvordan sørger du for at innholdet du legger ut får en levetid på dager eller uker, og ikke bare timer? Hvordan sikre eierskap til dialogen med ditt publikum? Og hva skal du gjøre for å sikre at fansen finner deg?

Mange artister og band leverer stadig nytt innhold på nett, i den tro at frekvens er det viktigste middelet for å holde kontakten med publikum. Flere sprer seg dessuten ut på en rekke ulike plattformer for å utnytte alle muligheter til å nå fansen. Det kan være svært tidkrevende og ofte utfordrende å produsere relevant og interessant innhold til de forskjellige kanalene.  Når innholdet først er ute, drukner det gjerne i strømmen av annet innhold innen et par timer – om ikke før. Selv fans som aktivt prøver å finne sine favorittartister kan slite. Søker man på «bigbang» i søkemotoren, blir resultatet et sørkoreansk boyband, en amerikansk TV-serie, og teorien om universets opprinnelse.

Panel
Agnete T. Pedersen (Head of SEO –iProspect) – innleder og paneldeltager
Mona Fimreite (digital specialist, Phonofile) – paneldeltager
Silje Larsen Borgan (daglig leder – Little Big Sister) – paneldeltager
Kristin Winsents (Musikksjef P13) – leder panelsamtale

Agnete er ansvarlig for søkemotoroptimalisering i iProspect, har en mastergrad fra NTNU i 2005, og har jobbet innen digital markedsføring og søkemotoroptimalisering siden 2003. Agnete jobber daglig med å gi store og små merkevarer nasjonalt og internasjonalt bedre synlighet i Google. Hun er også en mye brukt foredragsholder på seminarer, kurs og konferanser innen digital markedsføring og kommunikasjon.

Samtalen vil være på norsk. Seminaret er åpent for artister som spiller og delegater på by:Larm. Mer informasjon finner du på bylarm.no